Najczęściej słyszanym ostatnio w mediach apelem niezaprzeczalnie jest prośba o pozostanie w domach. Co powiecie na stworzenie plakatu nawiązującego do hasła „zostań w domu”?.
Stworzyłam przykładowy projekt, na podstawie którego przypomnimy sobie cechy, jakie powinien mieć dobry plakat.
1. Zadbaj o czytelny krój liter.
2. Pamiętaj jednak, że możesz poeksperymentować z krojem liter tak, by był interesujący i przyciągnął wzrok
3. Warto pomyśleć nad ciekawym przedstawieniem pomysłu tak, by przyciągnął widza i zapadł mu w pamięci na długo (ja posłużyłam się przedstawieniem ludzi jako ludziki Lego, dodałam do tego napis składający się z liter o kroju charakterystycznym dla Lego)
4. Wymyśl hasło i nawiązanie do niego w rysunku (mój projekt przypomina wykres zakażeń koronawirusem, na pewno spotkaliście się z takimi wykresami w mediach, kiedy linia się wznosi- przedstawia wzrost zakażeń, kiedy maleje- pokazuje spadek).
5. Pamiętaj, że kolor ma znaczenie (ja użyłam czerwonego koloru, kojarzącego się z czymś negatywnym, do przedstawienia ludzi zarażonych koronawirusem, zielonego zaś dla oznaczenia ludzi zdrowych. Dodatkowo dorysowałam smutne miny zarażonym i uśmiechnięte zdrowym- to bardzo prosty przekaz.
6. Plakat nie powinien zawierać wielu elementów, które mogłyby zakłócać jego odczytanie
7. Rysunki mogą być wykonane w prosty sposób (ja umieściłam swojego odpowiedzialnego ludzika, który przerywa wzrost zakażeń, w domku składającym się z kwadratu i trójkąta).
Jestem bardzo ciekawa wyników Waszej pracy.